torsdag 24 januari 2013

HJÄLP.....

Idag var rundan med hästarna till Vomb. Turen innehöll naturens egna bilder, 3 vildsvin och ca 14 hjortar, men dagen slutade inte där för både Bertus och Solomita gick ner sig i ett kärrn,
jag trodde jag skulle svimma men fick behålla lugnet för gammeldamen som är 28 år, båda hästarna gick ner sig så att benen försvann så pass långt att man inte såg deras ben.

Solomita la huvudet på marken och jag tänkte nu har hon gett upp. För att kolla hur stressad hon var fick hon en morot, den tuggade hon inte på jag lät henne vila lite till. Tänkte att här kan hon inte ligga för länge och bli kall, mitt hjärta bultade och tänkte att så här kan det inte sluta.

Som tur var hade jag grimma under tränset som jag kunde dra henne i.


Vi gjorde tre försök men hon orkade inte. Vila igen, min puls ökade men klappade på henne att hon skulle lugna sig och det gjord hon. Nu började paniken komma och vi gjorde ett försök till... Pust vi klarade det.

Under tiden han jag tänka på om hon skulle sjuka mer, räddningtjäst you name it.


Till slut kämpade gumman så pass att när hon kom upp stod hon knappt på benen. Jag kan bara säga att här lyssnade gumman på mig och hämtade andan och sedan tog vi nya tag...

Slutet gott.

2 kommentarer:

  1. Puh, vilken pärs. Kände min egen puls rusa iväg och tankarna for hur man själv skulle reagera i liknande situation. Vilken tur att allt gick bra och att ni klarade er upp på fast mark. Ge henne många morötter från mig. Hoppas hon mår bra och tur i oturen att det inte var Tindra med sin stora mage <3 Snart är du på väg och sedan kommer jag på besök, kan tänka mig ganska tätt en period. Ha det nu bra och var rädda om Er alla.
    Kram från Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...