tisdag 8 december 2009

ANGÅENDE JULGRANEN OCH VÄXTHUSEFFEKTEN (EN PARADOX)

Jag kikade ut genom dörren i morse och där stod grannen och plockade in sina sommardäck i boden, jag kunde inte låta bli att fråga -Förbereder du för julen. Appropå julen, hur många skall ha en riktig gran inne i år? Man behöver inte vara dum i ROTEN för att förstå att en gran växer ett antal år för att nå TOPPEN, för att sedan fällas, stå och dö i dåligt vatten över julen OCH sedan kastas ut. Prata om att hushålla med resurserna. Det finns många sätt att uttrycka sig på, ett exempel är att jorden blir en Påskö. http://www.djingiskhan.com/wordpress/?p=14 Läs och fundera över denna fängslande historia. En gran x antal hushåll = ex antal döda granar. Till den skaran tillhör jag själv, det är bara att konstaterande att jag inte själv är så duktig på att sortera ditt & datt, men en riktigt fin julgran kommer inte in i vårat hus nä jag ska ha min förädlade petroliumprodukt av fosilt material som troligtvis består av fler träd än jag skulle lyckas avverka på en listid. GOD JUL ÖNSKAR JAG EDER ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...