tisdag 9 februari 2010

BRA LEDARSKAP - SKÖNA HÄSTPROMENADER

Nu känns mitt ledarskap mycket mycket bättre än när vi började i slutet på förra året, men å andra sidan så hade det kanske inte gått lika bra om inte Tindra är den häst hon är lugn, nyfiken och modig. Men så har vi ju ägnat varandra många timmar på mina lediga dagar, tränat hos Marianne, promenerat i värdsmetropolen Lövestad och ibland bara stått och pratat med människor längst vägen som blivit hänförda av denna min svarta lilla juvel. Tömkörningen har varit trög att komma igång med, får skylla på snön och dåligt med utrustning då jag inte hittar hennes träns... Idag blev det en kort repetition av de SEVEN GAME - SJU LEKAR ATT LEKA MED DIN HÄST Skrev om de den 15 december, nyttigt att göra lite då och då. Blev lek nr två idag Piggsvinsleken. KLOKT SAGT med tanke på träningen idag. Om jag kan göra något på endast ett sätt är jag inte fri. Om jag kan göra det på två sätt är jag fri att välja, och ju fler val jag har, desto friare är jag. Å andra sidan innebär friheten att livet blir mer komplext och inte nödvändigtvis enklare - men garanterat mer innehållsrikt och intressant. Moshe Feldenkrais Med tanke på tryck och eftergift. Sedan ut med vovarna smågrisarna som jag kallar dem

1 kommentar:

Skriv gärna en rad...