fredag 23 april 2010

TREVLIG DAG HOS MARIA & BO HAGSTRÖM (SOLENS MAT)

Idag hade vi lovat Stålnackarna att följa med till Bo och Maria. Stig skulle hämta en cabbe hos sin syster.



Väl där så bjöds vi på en underbar lunch av Bo och vin som jag tyvärr fick avstå då vi behövde vara två som skulle köra.

Att en så enkel maträtt  kan bli sååå god, om man bara vet hur man ska tillaga den på italienskt vis och vem vet inte de om Bo.



Lite hemlighet bakom smaken av maten fick jag reda på. Jag högg tag i den första tallriken som serverades så Henry hann inte fotografera så jag fick sätta ner den igen med snålvattnet rinnandes.


Efter maten sitter Stålnacke och Bo och småpratar undra om det handlar om mat?
Lite goda råd om hur en olivolja skall smaka, grön och lite bitter. Vilka härliga människor.

Emma hjälpte mig att få en liten hösilagebal till pållarna då gräset inte riktigt vill växa då det fortfarande är ganska kyligt.
Avmaskning av hästarna sker i morgon så snart skall vi till Mariannes och Jans betesmarker, ska bli sååå härligt.
Och längtar att få träffa Agust och Malva....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...