lördag 22 maj 2010

TÖMKÖRNING I RIDHUSET - FEMTE GÅNGEN TROR JAG

Idag följde fotografen med och det är trevligt för då har man en möjlighet att se vad som händer från ett annat perspektiv, plus att det blir bra bilder att kunna ögna tillbaka på och även kunna le åt en sådan här dag.
Ser lite värre ut på bilderna då det bara rörde sig om ett par sekunder, men det är roligt att ha de dokumenterat.

Ja se idag hade damen funderat lite, möjligt 2-årstrots eller bara kommit underfund att hon skulle/kunde försöka smita från sitt "ansvar" de har ju inte varit så roligt med "bommarna", som när vi tränat annat. Bo hade rätt att denna stunden skulle komma. För övrigt lungnar hon sig snabbt och slappnar av, hon är inte rädd bara besvärad av bommarna, men så lätt kommer inte den unga fröken undan, avslutade som vanligt när hon är lugn i sin valnöt. (Usch nu var jag dum)

Jag tycker det är positivt att de sker nu än för vagn och att hon delger mig vad hon tycker och hur hon reagerar. Det började förra gången då hon inte skulle följa med hem i transporten och samma idag.

Men hon gör fina små protester så vi/jag behöver inte bråka med henne. Se här och njut av hennes piaff tror jag det heter, hon kan väldigt mycket som jag inte lärt henne. Fick de goda rådet att jag skall inte själv gå i samma sekund som när jag smackar igång henne,då  jag slackar tömmarna eftersom hon går en sekund efter att jag smackar utan att hon "drar igång mig" och att inte gå för nära bommarna ifall hon skulle slå så kan jag få bommen på mig.

Jag är så glad TACK SNÄLLA Bo för idag.

PS. Klicka för större bilder.










3 kommentarer:

  1. Jättefina bilder. Kul att se att du får jobba lite men det ser ändå harmoniskt ut. Tindra ser ändå lugn och sansad ut trots att det "brakar loss". Bra att det händer under ordnade förhållande. Lilla gumman, nu har jag fått börja om med ny träning och hoppas att resultatet blir lika bra som med Tindra.
    Docka 23342
    Lycka till.
    Kram Anna, Docka & Trixi

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anna du vet vem den duktiga fotografen är. Det blir det säkert det är ju du som lagt Tindras grund.
    Kram Mimis

    SvaraRadera
  3. Oj, oj lilla fina hästen har inte hunnit med att förstå..

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...