torsdag 24 juni 2010

TINDRA FÖR VAGN TREDJE GÅNGEN

Idag har varit en lång dag, först körde vi Tindra med hjälp av Emma & Emil. Det gick hyfsat bra men hon vill gärna springa från stillastående när medhjälparna har spännt för vagnen och jag smackar, vi tog en promenad utanför paddocken med Tindra och vagnen och beslutade att när vi kom tillbaka så skulle vi spänna ifrån och och spänna för igen så att hon skrittar igång och inte pinnar på i trav. Gick hyfsat bra.

Sedan åkte Emma, Emil och jag för att hjälpa till med  två/tre Ardennrar ett sto med föl och en valack som skall köras, milda makter vilka stora stridsvagnar. Men härligt var det i skogen.

Vi han också med att hämta halm i Eggelstad. Och Marianne och Janne föjde med hem på en kopp kaffe, vilka underbara människor.

Idag är jag så trött att bilderna från i förrgår får tala för sig självt.

Bilder från i förrgår:


Janne kopplar slåtteragregatet för att hugga de första höt



I väntan på andra körningen framför vagn i sitt liv




Selen passar ju inte alls så justering behövs



Jag är så lycklig att hon äntligen satts för vagn men mycket jobb återstår.
Tack alla ni som hjälp mig. Anna, Marianne, Janne, Emma & Emil

2 kommentarer:

  1. Hon är såå vacker Tindra din *Ler*

    Fin din sida har blivit.

    Önskar dig en trevlig midsommar
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  2. Tack för det berömmet...Har ju inte bistått med så mkt men som du brukar vara till mig...en hjälpande tanke bakom.
    Nu har mina pållar blivit fina om fötterna, jag har shoppat loss lite (till mig) och ska nu till torget o ta en öl.
    Önskar Alla en Trevlig Midsommar
    Kramar från Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...