onsdag 14 juli 2010

CYKLADE MED TINDRA

Idag skulle Marianne och jag ta en promenad tyvärr började det att åska, så Marianne gick vidare hem och jag cyklade ner till byn då det började regna så jag tog en pause hos Emma.

Vi stog och pratade en stund så när vädret lugnat sig så tänkte vi cykla hem igen bara det att jag ville testa att gå över skaklarna på vagnana som stod på gården.

Mycket riktigt ville hon inte ställa sig för vagn så vi försökte backa henne in i skaklarna not.

Något hon fått för sig så Emma tog fatt i henne och gick ex antal gånger över skaklarna vilket i sig inte var något problem.

Min trotsiga Tindra fick nog och både bet och försökte sparka Emma men där blev det stopp och hon gick efter många om och men in i skaklaran och fick där jättemycket beröm.

Sedan cyklade vi "hem" och det tyckte Tinda var toppen även om hon var tåöm på grusvägen hem.

Sedan kom henry och slipade till lien så vi i morgon kan fortsätta att sätta staket där de skall gå nu efter premieringen.
kram och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...