torsdag 8 juli 2010

TINDRA VERKAD IGÅR

Igår for vi iväg till hovslagaren (fina bilder på länken här till vänsterJessica Hassel med Järka och Tindra och väl där fick vi hälsa på en av Europas bästa/mest meriterade hovslagare tyvärr hade jag inte kameran med mig.
Han är fransman och heter Arnaud Gidal och föreläser i Sverige mest för hovslagarföreningen och så var det något med Flyinge.

Tindra blev nu fin på hovarna och jag fick rådet att smörja med ex matolja nu när det är så torrt i markerna. Och så fick hon vara med när Järka varmskoddes och det ryker i hela smedjan, bra träning till hon ska skos första gången

Ja då kommer snart Anna ner från Linköping för att hjälpa till med 2-årspremieringen av Tindra.
Som just nu är rund som en köttbulle.

Bloggen i tidningsformat 
Lite trevligt man glömmer ju snabbt vad man skrivit och jag har själv funderat på om jag skulle beställa min blogg i någon slags bokform. Så nu finns det ytterligare ett sätt att bevara sin blogg
http://www.weblogstore.com/

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Jaha, då ska man snart debut åka tåg till Skåne. Semesterresa???? Njae, ska väl motionera lite, en kortare joggingtur blir det nog på lördagen. Hoppas flickorna jag ska träffa har något gott, avsvalkande efteråt OCH en dusch OCH något ätbart. Ska bli så kul att få träffa "min" lilla Tindra igen o mina flickor hemma får semester.
    Mimmi; Hopas du sprungit och tränat henne väl nu, det är dig det hänger på, jag ska bara jogga omkring o le lite fånigt...
    Ha det gott.
    Pussa Tindra och ses snart.

    PS Henry: Vilka underbara bilder från smedjan.
    Kram från Linköping

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...