lördag 14 augusti 2010

BLEV EN "BLÖT" FÖDELSEDAG

Igår fredag den 13 var som sagt min födelsedag en otursdag sägs det som inträffar en till tre gånger varje år. Var kommer det ifrån? Men jag lider inte av paraskevidekatriafobi av grekiskans paraskeví (Παρασκευή) ’fredag’, dekatreís (δεκατρείς) ’tretton’ och fobi (φοβία) ’rädsla’som betyder rädsla för att råka ut för olyckor just denna dag, tvärtom det blev en blöt dag i alla tecken & bokstavligt talat. Vi åkte vi till Sövdeskön och badade, så härligt det var, har inte sommarbadat på på flera år.








För att återgå till en oturlig dag och vad de kommer ifrån: http://ekuriren.se/nyheter/1.777178-en-oturlig-dag-

Nåväl det blev jättegod Thaimat med mycket vin och öl, kunde ju nästan drunknat i de. Tack för en "super" trevlig dag som ni gjorde för mig. Och det verkar som om de onda demonerna hade andra att ta hand om, några kom kanske.

Ja nu verkar det som en fullrullemånad vi ska på dop, utställning, kräftskiva och därimellan skall jag hinna med att ta hem ex antal träd från skogen sist men inte minst Min älskade häst Tindra.
Skall jag hinna vara social också?

Kram kram Mimmis

2 kommentarer:

  1. Vilka snygga bilder, gillar ljuset i dem.
    Ser verkligen härligt ut..

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...