lördag 16 oktober 2010

PRACTICAL JOKE MED GRANNEN

Ett practical joke ungefär bus eller spratt, kännetecknas av att en eller flera personer utsätts för ett skämt som är av mer praktisk natur än vanliga verbala skämt. Vissa practical jokes är av elak natur och andra mer oskyldiga och vårat var av det sist nämnda bokstavligt talat.



 NATURLIGT-VIS SKITKUL




Grannen har problem med byns katter som gillar att ha "skitkul" i deras trädgård. Så på loppis hittade jag två stycken fejkade hundbajsar ja eller snarare kattbajsar. Sagt och gjort smög jag fram till grannens bil och lade en lort på bilhuven. Nu var det bara att vänta, men bara efter fem minuter kommer en släkting på besök, kliver ur sin bil och upptäcker bajskorven på bilhuven. Denne böjer sig fram för att konstatera faktum.

Sitter hemma och kikar i fönstret, ligger dubbel av skratt och det spritter i hela kroppen. Fram med kameran. Släktingen går in och meddelar vad som hänt och ut kommer hela familjen och tittar förargat på bilhuvens nya dekorering och i samma ögonblick som de vänder på klacken så utbrister någon i familjen att -nu får det banne mig vara nog.


Sitter fortfarande och kiknar av skratt på grannens bekostnad jag skrattar även i denna stund när jag skriver. Släktingen kommer ut igen och har en plastpåse i handen, och ni kan ju bara tänka er hur denne någon ser ut i ansiktet när plastpåsen närmar sig lorten. I soptunnan åkte den i alla fall och nu var det som god medborgare en plikt att förvekliga situationen, framkalla bilden, gå in och erkänna det faktum att det hela var skoj.

Inte ens nu förstod grannen att det var ett skämt, utan spottade och fräste över dessa förbaskade grannkatter som nu tog sig friheten att skita på HENNES BILHUV och hur det nu var mer eller mindre bekräftat med en bild. Grannen berättade att hon hade sett en katt bara några sekunder innan vi kom stryka runt huset. Då hade hon öppnat ytterdörren och hoppat ut för att riktigt skrämma iväg katten med tanke på vad den precis hade åstakommit på huven men istället skrämt skiten ur mina hästar.

ETT GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET

2 kommentarer:

  1. ja det var kul och du sa ett gott skratt förlänger livet då har jag ett jätte långt liv ha ha<3

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...