torsdag 21 oktober 2010

TINDRA FÖR SLÄPAN/KÄLKE

Idag sken solen och beslutade mig att åka till Tindra för att spänna henne för släpan/kälken. Backa skulle hon inte alls i stunden men efter att ha visat vem som bestämde så backar hon snällt och stod fint, så vi kunde sätta fast draglinorna/repen. 
Smack smack och hon gick fint iväg, körde lite vänster och högervarv, travade gjorde vi med och det kändes sååå härligt. Stannade där vi startade och spännde av linorna. Tömmkörde några varv och så back in i linorna igen och spännde för igen.
Så tog vi en kort runda i båda varven med skritt , trav blandat med halter och tillbaka där vi började.
Tror ni jag är lycklig?


Det är som att vara nyförälskad när det går så bra och då kameran är trasig så får ni hålla tillgodo med "gammla" bilder från i höstas.

***
Den här hittade jag på nätet och visst skulle det vara superbra att ha en sådan när jag inte har någon traktor men väl en snart inkörd häst att ta in balarna i hagen med, fungerar ju som ett snurrande hjul.

Här kommer bilder på mitt nya vindskydd......

....Skämt och sido visst är det fint, nä men det det blev två plinthål till idag till vindskyddet. För snart är den kalla, blåsiga och regniga vintern säkert på väg till Skåne.

I natt kikade jag ut genom fönster och såg hur första snöflingorna föll!
Neeejj! Inte snö än!!

Jag skulle ju klippa gräsmattan och kratta upp de sista äpplena, ta in cykeln och trädgårdsmöblerna...
...nåväl snön la sig inte utan solen kom som sagt, skönt var det då kan jag skjuta på de jag tänkte ett tag till. :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...