söndag 5 december 2010

OVÄDERSDRABBAT SKÅNE DÅ ANNA KOM

Ja då har jag hittat tillbaka till min dator. En härlig vecka har förflutigt då Anna uppfödaren av Tindra besökte oss här i Skåne. I köpet av denna fantastiska häst ingick en fin vän som är mångsysslare :-) då hon i kallt vinterväder hjälpte mig att lägga plåttak på hästarnas vindskydd medans en spökhäst sittandes kliar sig på stegen...




som jag så länge väntat på att få gjort och vi hann tömköra Tindra i snöovöder. Tindra har nu fått full vaccinering mot Botulism för denna gången som Anna fixat hon kom i högsta hugg...
Nästa blir om ett år.

Vad mer kan jag begära av ett hästköp.

Det körde ihop sig  lite på torsdagen då jag var på två jobbintervjuer en på förmiddagen och en vid 19-tiden men då passade Anna på att läsa "några" av de böcker hon fått hos M. Och så har jag mammas födelsedag att ta igen.

Endera dagen for vi till Marianne och hjälpte henne med Tures inkörning och kvällen avrundades med två supersupergoda -hjort och älgstekar, till det serverades potatisgratäng och gott vin. Ja se själva och njut som bara jag kan göra när maten är så god.





Ensilagebalen är slut idag så fick hämta tre höbalar och tre halmbalar.

1 kommentar:

Skriv gärna en rad...