onsdag 2 februari 2011

TILLBAKABLICK FRÅN PREMIERINGEN FÖRRA SOMMAREN


Kikade in på http://www.fnhskane.se/ där jag hittade ett litet reportage om oss som jag lägger upp här för att påmina mig om vad som komma skall i sommar igen.

En berättelse av Anna Kind som jag fått tillåtelse att lägga upp på vår sida här i Skåne, då Anna kommer från Linköping och är Tindras uppfödare.
Jag en glad ägare till ett fint sto så håll tillgodo med Annas text.
Marie-Louise von Platen.
 

Det var 7 st 2-åringar anmälda till denna ring och vi skulle sist in. Vädret spökade lite men vi skulle visa ute.

Till slut hade alla kommit in i ringen och vi började skritta med hästarna. Därefter skulle de visas en och en. Stod som vanligt i mina egna tankar när jag hörde ngn säga mitt namn...Janita, Nanna och någon mer (ursäkta) satt precis bredvid. Vi pratade lite, flyttade fram lite... Lite fundersam var jag, det var inte många som använde mittbommarna som "stöd" för visningen. Till sist var det vi.
Manfria sidan mot domaren, fram med lite prassel ur fickan och Tindra fick snygg hållning. De bedömde henne och sa "skritta"
Vände henne ifrån mig och gick kant-i-kant med bommen upp, gjorde halt, vände och skrittade ner. Trav
Vi gjorde halt, samlade tyglarna, fäste blicken och så sprang vi. Halt, vända, trava igen... Domarna fick ta ett raskt steg åt sidan...
Alla fick gå på ringen igen... Domaren sa att "Nu vänder vi på steken"... Hmmm, har vi vunnit nu???? kom i mitt huvud
Japp, det gjorde vi. 1:A i 2-års-ringen. Poäng skulle vi få i slutet då vi var välkomna till finalen BIS

Sylvia o Göran ropade grattis, en hingst-hållare och några äldre gentlemän framförde ett stort tack för "En väl visad häst som fått tillåtelse att gå med lång hals och fri skritt i lång tygel.  En mycket trevlig visning.

En annan person skrev på Mimmis blogg; Grattis! Då var det din Tindra som vi beundrade lite på avstånd i går:) Vi satt och var imponerade över det fina skick hästen visades i och hur proffsigt hon presenterades av sin handler!
> Jag har ju inte ansikten på många namn härinne ännu så jag visste inte vilken häst som tillhörde vem i går:)

Det var en enorm känsla att få feed-back på magkänslan jag hade då jag betäckte Docka med Rapid. Synd att inte Malin var där!!!

BIS- Final
BIS-Final med Tindra... Fränt!!!! Nog sa min magkänsla att det kunde bli bra men men men...


Alla finalister gick in ridhuset (då det börjat spö-regna igen) Ingen nummerordning alls... Vi gick och vi gick. Katalog nummer...kallades in och försvann. Vi gick lite till och katalognummer kallades in, bedömdes och försvann ut. Till slut var det jag och Ronny kvar men hästarna var "Tindra". Vi fick trava med båda Tindrorna innan jag kallades in. Tindra hade blivit BIS 2:a med 40 p 9-8-8-8-7 p

Segrade gjorde Ronny Persson, Vankiva. GRATTIS Ronny. Han fick ett fint täcke skänkt av Boj
BIS 1:A


Ronny Perssons

Tindra 22070015  född 2007
e. Isvind  u. Stjärna

Grattis Ronny

BIS 2:A

Tindra född 2008
e. Rapid 1879 u. Docka 23342
Ägare: Marie-Louice von Platen
Handler: Anna Kind

Grattis Mimmis
Tack Marianne för skjuts av häst
Tack ALLA funktionärer
Tack Alla trevliga människor jag mött..

Jag är såååå glad!!!!

 
Exteriörprotokoll
16. TINDRA

Typ: Utmärkt typ, feminin                                        9p
Huvud, hals, bål: Välansatt hals, bra överlinje             8p
Extrem o rörelsers korrekthet; Nöjaktigt korrekt        8p
Rörelsemekanik i skritt                                             8p
Rörelsemekanik i trav                                               7p

Domare; Roland Fransson o Arne Emanuelsson

Domaren önskade oss lycka till och vi skulle träna mer.
Ett trevligt ekipage som var väl visat och visad i gott skick, lyckönskade domaren med.

3 kommentarer:

  1. Halloj!
    Jag känner fortfarande samma känsla när jag läser/ser detta. Vilken enorm lycka, få all feedback och tacksamheten för Docka samt alla människor man lärt känna.
    Nu blir man ännu mer peppad att visa i Önnestad i år. Nu ska även Tindra köras och givetvis hoppas jag på diplom. Fram med bootsen, allsidig träning, longering, löshoppning o körning med kälke. Hoppas att jag kan göra Dig och Marianne nöjda med det jag presterar på årets visning. Jag gör ju ALLTID så gott jag kan.
    Ser fram mot denna dagens slut då vi givetvis firar våra hästars framgång!!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Måste var himla kul att vara med på såna visningar.. Du har alltid nåt på gång verkar det som. En till som inte är ledig så mycket *ler*

    ha en skön dag
    Kram Cattis

    SvaraRadera
  3. Men Anna du gör alltid ditt bästa, det vet jag och jag är så tacksam för att Tindra finns hos mig det vet du. Ja jag ska på med bootsen och den allsidiga träningen kör vi redan så smått.
    Kram kram På dig.

    Och Cattis trevligt att du kikar in har du kryat på dig hoppas jag?
    Kikar in på din trevliga sida titt som tätt kra kram.
    Mimmis

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...