tisdag 3 maj 2011

MÖRKER "KÖRNING" PROMENAD

Ikväll tog vi en runda i mörkret, båda vovvarna var med och promenaden var lugn.

Vid tillfälle då Tindra blev lite oroad gick jag framför med utsträckta armar för att hon inte skulle gå förbi mig fungerade alldeles utmärkt.
Gjorde tydliga stopp när hon gick bakom mig och hon stannade bakom mig utan att ens nudda mig, det känns som en bra ledarskapsövning.
Känner mig jättenöjd med tanke på att jag trodde jag mist mitt ledarskap men med tanke på att de provar hela tiden så är jag nu inriktad på att rangen är inte heller något som är konstant.

"Hästar småtestar hela tiden och de är bra på att läsa av hur vi människor mår och vårt kroppsspråk."

"Är vi lite låga, stressade eller småsjuka en dag kan det vara just den dagen som hästen testar om den kan ta över ledarskapet."

Men inte idag så det var en skön övning.

Tack för en jättetrevlig promenad min älskade Tindra du gör så gott, du försöker förstå mig.

Och det är mycket hon ska vänja sig vid. Det känns som en "mjuk start" på vårt liv tillsammans.

1 kommentar:

  1. Hejja Mimmis, Hejja "Tindris". Jättefint jobbat. Lugna fina igångsättningar och klockrena halter. BRAVO! Som du sa ser jag Docka i henne med samma positiva energi. Man blir såååå glad och Lycklig!!!!
    Utöver att leta kläder åt mig får du nu fundera på vad jag ska visa i; jeans, vit eller vit/randig skjorta el andra önskemål? Det är Eran dag som jag ska försöka få till.
    GRATTISKRAMAR från Östergötland

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...