måndag 13 juni 2011

KÖRTUR I SULKYN

Missade "polisträningen" hos Marianne men men det kommer fler tillfällen. Har i dag kört Tindra på banan i skritt och lite trav, framåtbjudande med vinglighet, finns det ett namn för en sådan drink så vore den passande vid hemfärd från krogen så vingligt som det går. *LER*

Nåväl på hemfärden finns fokus och en rakrae linje.
Idag kunde jag inte spänna för själv, men senare ikväll så gick jag ut och gjorde mitt L och sedan var det rakt bak in i sulkyn??????

Fick några bilder på Tindras halvsyster Trixi på mödernet från Anna min uppfödare. Så här löd dagen refräng;



Haft träning med en trotsig tonåring idag. Jätteduktig ett tag för att sedan backa en halv långsida. Duttade till henne med pisken och 2 ordentliga bakutsparkat till svar på det. Båda bakbenen samtidigt i samma höjd och så rakt ut med dem. Iiiieeeee sa hon. Samtidigt var öronen framåt. Sedan tog Josefin henne i grimskaftet framåt. Gick jättebra därefter, några varv på volterna,  över bommarna, halt och back....inte alls lika kul när man ska backa.
Docka fick en promenad och imorg ska vi ut i skogen.

Hovslagaren verkade Trixi idag och så åt vi rabarberpaj i solan. Gott.

Hoppas Ni alla har det bra
KRAM

1 kommentar:

  1. Kul att det gick bra och att du tränar på ledarskapet. Hon jamsade ju med mig med en liten stund innan hon backade in. Bra träning med L:et.
    Ja, när man ser bilderna undrar man om det är min nästa dressyrhäst som går över bommarna. Hon verkar bli ganska nätt i kroppen men har lite grövre ben. 140 cm hög, kommer få lite att bita i och jag hoppas inte bakutsparkarna kommer vid inridning, då måste jag ha fallskärm OCH väst.
    Ha det bra. Imorgon bitti blir det ridning innan jobb. Lägg in ett kort på Docka från vagnparaden om kan o har lust....
    Kram från Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...