onsdag 7 december 2011

RIDLEKTION 3



5 dagar har gått sedan Memeliz vandrade vidare, inget stämmer inte häller för hästarna men de håller väl på med en omgruppering.


Idag var jag en halvtimma tidig till träningen så jag tog en extra skrittur på en pigg Tindra.


Men väl på träningen var hon väldigt tung idag och inte samma positiva känsla som hon hade föra gången. "Bensinen" tog helt plötsligt slut så jag var tvungen att fråga J om hon inte kunde prova henne så det inte var jag som gjorde något galet eller inte drev tillräckligt. J fick henne i trav och sedan la vi av för idag för att inte bråka med henne.
Kloka J.


Det ska ju vara ROLIGT!
Vi diskuterade vad det kunde bero på:

Att hon är ett sto,
tänder byter hon nu, hon ruskade mycket på huvudet idag,
trött då hon springer och letar Memeliz nattetid
blev förmycket med turen jag tog innan
ingen aning men intressant att fundera på,

vad det än varit så längtar jag till nästa onsdag.

En goding i repris klicka på bilden för att läsa texten.








Gillar utsmyckningen på hästen får väl tillverka ett eget träns med tofsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...