torsdag 19 januari 2012

VERKAT TINDRA IDAG

Hovis verkade Tindra idag och det var inte mycket som behövdes verkas med tanke på att det var ett tag sedan hon hade sin tappsko den 6/11. I slutet på mars skall vi höras igen tyckte han om inget annat händer.
 

I förrgår när jag kom hem på middagen höll kommunen på att byta gatubelysningen i byn, jag gick ut och frågade vad de skulle göra med den gamla armaturen och vips så stod jag där med hela famnen ful av "byahattar" som de kallas och till de fick jag massa extra kvicksilverlampor. Nöjd var jag och gick in och hämtade 2 semlor till dem, de blev lika förtjusta som jag över dagens kap.

Anna hade hittat ett fint dressyrträns till mig  dock inte just den på bilden.

Ikväll snöar det här i Skåne, blötsnö kan jag nog kalla det. Gick ut och gav dem de sista höt för ikväll och kände hur ofantligt glad jag är över mina hästar och nykommlingen lilla snälla fina Lilleman. De gör mig så lyckliga i min själ och som jag sagt så många gånger mina vänner de är som bomull för själen.

 

Saknar dig Memeliz

1 kommentar:

  1. Har inte varit så "nätaktiv" på senaste, men så mkt skoj att läsa om när det väl blir tid. Vad söt och fin den lille Lilleman verkar vara!:-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...