torsdag 24 maj 2012

-HÄSTARNA, VAD TOMT DET ÄR ...

...utan er,

när man inte hör Tindras gnäggande på morgonen eller överhuvud taget under dagen, när hon brukade få syn på mig, Solomita min gamla dam på 28 år har alltid varit den tysta typen. Åkte och hälsade henne och Lilleman idag och blir lika förundrad hur denna dam kan vara så blank och fin i pälsen ser nästan svettig ut. Hon har redan hittat en ny tjejkompis och de verkar trivas väldigt bra ihop.

Tindra skall ha blivit betäckt idag igen men har inte talat med hingsthållaren, vi får väl se hur länge hennes tillfälliga pojkvän får flörta med henne, det är så  spännande och det kan jag tänka mig går i olika etapper fram till fölningen om det nu tar sig.





Annars har det varit trädgårdsarbete för halva slanten och solbrännan ger sig till känna.

Den andra slanten blev renovering av sele nummer 2 och polering av mässingdetaljerna, fint som snus blir det.

Allt är inte guld som glimmar men väl mässing.



Imorgon skall jag köra Lilleman till Emmas skola då de har "djurvisardag" och hennes mamma jobbar, så det fick ligga på min lott, skall bli roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...