fredag 28 december 2012

2012 ÄR SNART SLUT OCH SUMMA SUMARIUM.

Det finns mycket som hänt under året som snart passerar och det som hänt ute i vida världen tänker jag inte ta upp här.
 
Möjligt några små notiser som inte är så politiska:
 
Han satte världen i rörelse: En miljard. Så många klick har fenomenet Gangnam style nu i december, vilket gör den till den mest sedda videon på Youtube någonsin.
 
Och lille Vincent, 2 år, ligger bra till med sin krabbdans á la Loreen.
 
2012 var även året som inleddes med pappersfotots död, då Kodak gick i konkurs och vi i stället började dela bilder med Instagram.
 
Det var året då Facebook tog klivet in på börsen och Microsoft satsade på ett system för tryckkänsliga skärmar.
 
Det var året då även de yngsta utrustades med egna smartphones och Apple lanserade sin Iphone 5
 
Nåväl listan kan göras lång...
 
För min egen del så har det mest handlat om häst.

 
Vi fick köra på Övedskloster hos Ramel då det var första gången de annordnade JULMARKNAD  som blev en succé. Det får vi tacka Per Håkansson för.
 
 
Vackra Rapid 1879 far till Tindra vandrade vidare till de sälla jaktmarkerna, med stor sorg tyvärr han jag aldrig träffa honom.
 
Besök hos Anna med hennes medhjälpare Johanna & Josefin undra varför hon väljer de som har namn som börjar på J :* Jo för det är så Jättebra.
 
Anna min uppfödare till Tindra gjorde ett helt otroligt frivillig körprovet med Tindras syster
Trixi 2 år:
Lugn anspänning, bra dragteknik, trevligt ekipage, lugn harmonisk trygg positiv häst med god dragvilja. Jättebra halt och lugn säker från spänning... Idel lovord.
 
 
Precis som matte... <3 p="p">
 
 
Mamma och jag var och tände ljus för nära och kära i St: Petrikyrkan, mamma tände ljus för sin mor Lilly och far Göte.
 

Bertus

Bertus sällade sig till familjen, en underbar Friesekille på 12 år som har ett hjärta av guld.

 

Jag fick min första motorsåg... och fick jobba häcken av mig för att få ihop till vinterns brasor..
 
 
...som ledde till att jag träffade underbara Tina & Kent.
 
Malva & Agust min brors barn har förgyllt tillvaron med många glada skratt..
 
...& bus. Det är så härligt att vara faster.
 
Och hästarna som gett trevliga och givande uteritter hela hösten och vintern...
 
...även när det var snöstorm.
 
Tindra är även dräcktig med hingsten Bonzo...
 
...Bonzo 2011, tack familjen Ström, som är ett av det roligaste händelserna efter Bertus.
 
Det tråkiga som hänt detta året är att Alma skadade sig...
 
...och trampade på en stålvajer på ca 3 mm som hon fick upp i benet...vilket har blivigt bra nu.
 
Fick klart min sadelkammare...
 
...och är jättenöjd.
 
 
 
Det får nog räcka för idag hinner ju skriva lite till innan den 31 december.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...