lördag 20 april 2013

FÖRSTA FÖLET PÅ TINDRA.

Igår var jag ute och såg till Tindra men såg inga vaxproppar eller att bäckenbanden mjuknat.

Någon viskade i mitt öra att nu får du kliva upp för det är dax...yrvaken klädde jag på mig utan att ens gå på toaletten.

06:56 var vi på plats och då var frambenen synliga. 07:10 var fölet ståendes. Här var verkligen en stark livsvilja i det lilla stoet.

Tindra låg länge och vilade av utmattning. Allt var lungt och stilla och morgonsolen kikade fram, vilken underbar dag.

Milda makter som jag tänker döpa henne till ja jo det blev ett sto det tredje stoet efter Bonzo 2011 fick inte dia då Tindra slog varje gång hon försökte så efter ett tag mjölkades Tindra på den viktiga råmjälken som innehåller antikroppar. Klockan 13:00 öppnades mjölkbaren och Milda kunde dia själv.

Pustade ut och njöt av åsynen av denna gudomliga lilla varelse.


 




 


 
 
Pappa häst Bonzo 2011
 

1 kommentar:

Skriv gärna en rad...