lördag 8 juni 2013

EN MÅNAD OCH 19 DAGAR

 
Lyckliga gatan finns, utveckligen med fölis som nu mera har fått namnet Milda Makter går sakta men säkert. Låter henne få vara häst och föl men vi tränar dock lite som att lyfta hovar fram och bak vilket går bra.
Milda blir mer och mer nyfiken på mig och i morse försökte hon leka med mig vilket slutade i att hon fick en tillsägelse att så gör vi inte.
 
Har inget att jämföra med man många säger att hon är stor?
 
Igår var det Milda Makters tur att premiärköras med mor Tindra vilket inte var några konstigheter alls, hurra vad jag är glad.
 
-Nu har jag blivit så stor att jag får stå där de stora hästarna står, vid vägen och bakom mig kommer stora traktorer, bila och motorcycklar -jag klarade det fint idag!
Matte är stolt över mig hörde jag henne säga.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...