måndag 7 december 2009

HEMMA PÅ VÅR GATA I STAN...

Detta skulle ju vara en sida med mina egna bilder men inser att så blir inte fallet. Speciellt nu när min Nikon är på plåsterhuset. Jag satt och gick igenom (hur man nu både kan sitta och gå igenom något i svenska språket) utforskaren och hittade denna sagolika bild som min man Henry fotograferat eller tagit, en bild på vårat hus med tillhörande väg (varför säger man tagit en bild) Är den tagen ur tiden. Tänkte skriva mitt skrivna språk men det är ju inte bara mitt, det är vårt men just dessa är mitt skrivna språk fast det är inte jag som har kommit på det. Men den som kom på ordet vet nog inte om det, men alla vi andra använder det. Skämt och sido en rolig händelse idag var när Marianne mockade, hon hanterade gödelgrepen som värsta pizzabagare svingade opp lortarna i luften och fångade dem snyggt och prydligt på grepen utan spån, som jag skarttade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...