söndag 6 december 2009

TVÅ NYA VÄNINNOR

Jag kan inte nog skriva om hur bra det går med Tindra, vilken tur att jag inte upptäckte det tidigare, hur roligt det är att jobba med en unghäst. Då hade jag antagligen stulit hennes tid att få vara föl. En annan trevlig upptäckt är att jag har fått två nya väninnor. Anna i Linköping, Tindras underbara uppfödare som bor alldeles för långt borta. Och så har vi gulliga Marianne som jag nämnt tidigare, vi träffas så ofta det finns tid och utrymme med vårt gemensamma intresse HÄSTAR. Det är så trevligt med nyfunna vänner. Nu till något helt annat nämligen mat: På menyn idag blev ett paket Barillas Penne Rigatte kokas i 11 min. Nötfärs med soltorkade tomater i olja som mixas ner med grovhakad paprika och lök i en stekpanna Ej att förglömma den viktiga kryddan SPISKIMMIN Kan beskrivas som smaken av kryddblandningen man häller i tacos. Ner i en braspanna med Penne och blanda i köttfärsen, gratinera med mozzarella och permisan Grana Pad. Michelangelo som finns att köpa på Konsum för ett överkomligt pris på 149:-/Kg Säger bara mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...