fredag 19 mars 2010

FÖRSTA BRUNSTEN

Brunst
Inför betäckningssäsongen (gäller dock inte oss på ett par år)

Promenerade upp till Marianne igår och Tindra var inte sig lik men de kan ju bero på att jag inte varit hos henne på ett tag trodde jag. Väl hos Marianne så tömkörde vi lite på gårdsplanen. Innan har jag bara tömkört i grimma så nu är det ju verkligen dax att vänja henne vid bettet. Det i sig är inget problem men jag är rädd att jag skall dra henne för hårt i munnen, för hon är ju så mjuk och fin och vill så väl.

Satte in henne i spiltan, superbra träning då hon annars går på lösdrift. Tyckte hon bar sig lustigt åt tills vi insåg att hon brunstar ju det lilla livet, hon börjar bli vuxen.

Här kommer mamma Docka som är dräktig med Troll, Anna beskrev henne som "flygande tunnan". Det är sååå spännande att se vad som komma skall, kön och färg och sinne.

Tindra ska få ett halvbroster.






Förmodar att fotografen är Anna Kind Linköping


1 kommentar:

  1. Ingen risk att man missar henne, storleksmässigt...
    Men hon är världens bästa. Nu är broddarna bak bortplockade och hon står inne nattetid, däremot får hon gå direkt ut på morgonen o käka frukost med de andra tanterna...
    Kram Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...