tisdag 2 mars 2010

SPÄNNANDE VAD DENNA DAGEN SKALL GIVA...

Äntligen tisdag och våren nalkas "nästan" i alla fall, det töar och Anna är på väg ner återkommer om dagens aktiviteter med bara hästar och två trevliga väninnor...

Ja vi startade med lite frukost när Anna kom och jag tänkte kan vi inte bara bege oss, men ibland får man stilla sitt sinne, i mitt sinne fanns bara att komma iväg till Tindra och hem till Marianne. Det kallas för iver, brinnande lust eller livligt intresse.

Hämtade Marianne på vägen för att sedan köra ner till Tindra o sela på.

Påselat och klart tömkör vi Tindra för första gången ute på vägen tillbaka till Marianne. Anna fattade tömmarna och jag gick vid sidan av. Själv har jag bara tömkört i grimma och i ridhus själv, så Tindra tyckte nog att hon fått in värsta tandställningen i munnen.


Väl hos Marianne efter ett par varv i padocken la Anna  in backen på Tindra och den fungerade hur bra som helst. Även om hon fick slita hund i djup blötsnö = blöt T-tröja på Anna.



Middag  med god mat och "MARIANNES VÄRLDENS GOASTE ÄPPELPAJ" som den numera är döpt till, hoppas kunna lägga upp receptet här senare.



Sedan var det dax att ta ut Mariannes fina hingst Ture efter Troll som nu är året. Han har växt väldigt mycket sedan jag var hos Marianne sist.



Lite disciplin vid grimskaftet i padocken och uppställning för fotografering.
Anna är så fokuserad och duktig på det hon gör, synd att hon inte bor här i närheten, men som hon själv sa vi får se det som en bonusdag, tiden går fort när man har roligt och är lycklig.

Tack för en trevlig dag tjejer.

3 kommentarer:

  1. Vad fin hon är, kul att se att det inte bara är mitt kallblod som ser ut som en nalle
    Kramis
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Halloj Mimmis! Tack för sist. Var sååå kul att få tömköra och återse min lilla prinsessa. Vilken häst Ni har. Återkommer när ni minst anar. Kanske hinner baka något till Er då.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv det var så trevligt att ha dig här.
    Stora kramar
    Mimmis

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...