lördag 15 maj 2010

HINGSTSLÄPP MED TURE - DUFFY FÖLA

Lång dag, i morse for vi iväg och släppte Mariannes hingst Ture på hingstbete, spektakulärt.  Klicka gärna på bilderna.
Lastningen av Ture gick superbra, vid avlastning gick vi en lång stäcka och han fan sig i flocken relativt snabbt bland de "tuffa killarna" men klok nog att bara vara "hage aroud" Bara finnas -låt mig äta var/vad jag, vill jag är en  hungrig häst, grabbar kan vi leka sedan vi har ju hella sommaren på oss att fixa detta  eller??? säger lugna Tyre

Ture till vänster i bild överst(ljusbrun) till höger här ovan. Innan släppet så klev en kvinna ut ur en bil och jag sa -Visst är hon lik Maria Gretzer och visst var det hon. Har varit hoppryttare i svenska landslaget numera förbundskapten för Sveriges hopplandslag, här kommer en kul bild på Marianne och Maria Gretzer.

Sedan for vi till ridhuset där Marianne skulle träna Loka för Lotta. Såg jättefint ut tyckte jag. Dagen till ända var det dax att hälsa till Keo och Susanne som tagit hand om min gammla Duffi en 22-årig nordissto efter Juvernal och imorse kom ett litet hingstföl där Keo fått en bedårande bild av dem båda. Välkomen till värden lilla vän.

Imorgon vankas det träning i ridhuset med Tindra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...