söndag 9 maj 2010

TRÄNING I RIDHUS

12.30 Jag, Marianneoch naturligtvis Tindra skall iväg och träna i ridhuset idag för Bo, skall bli spännande dels bra träning att bara ge sig iväg. Jag har inga direkta planer på vad vi ska göra men de kan vi diskutera när vi träffas.
Mannen bakar sockerkaka ska bli gott när jag kommer hem. Har regnat inatt så nu börjar gräset ta fart bara solen ville titta fram.

22.07 Ja det blev en jättebra dag Jenny & Emma följde med till Marianne där vi alla red Loka. 


Sedan var det dax för Tindra att ta sig till ridhuset vilket hon galant gjorde genom att snyggt och prydligt kliva på hästtransporten.


                                                 Väl hos Bo tömkörde han/jag Tindra några varv.


 Två st svart & gula bomar lades fram i ett V med öppen botten som hon skulle gå in i, var lite trixit men till slut gick det bra.
Nu till det stora öbonblicket där bomen skall lyftas upp i skakelremen och släpas med, det var inte populärt kan jag säga, men äntligen en reaktion, vi lossade bomen, jag tog upp den och gick vid sidan om Tindra med bommen i handen tryckt mot henne, så det var bara för henne att trycka sig mot sargen eller gå framåt och min klocka Tindra valde det sistnämnda. Bo sa att han såg att vi tränat henne med tryck mot bakben och bakdel GLAD BLEV JAG.

Så var det dax för den andra sidan, kunde vi förvänta oss samma reaktion?
 Jajamensan det stämde mycket riktigt.
När båda sidorna på Tindra dragit bommarna i avslappnad skritt avslutade vi övningen. 

Ja nu har gumman något att fundera på till nästa gång vi ska dit, Bo sa; -Nästa gång vet hon vad som händer så det kan eventuellt bli lite svårare...hmmm vi får väl se sa den blinde.


1 kommentar:

Skriv gärna en rad...