onsdag 30 juni 2010

DET ONÄMNBARA & ETT FINT BREV


Ja då var man tillbaka här och inte mindre märkligt att behöva skicka mina mamelucker på posten till Linköping. Allt i syfte att hjälpa en "syster" med underkläder = det onämnbara som det hette förr i tiden och att hjälpa hästnäringen i allra högsta grad.

För inte kan jag skick ut Anna i "gamla Linköping" utan trosor, vad skulle då länsman säga.

Anna skall köra häst och vagn där i sommar och jag är så stolt att få dra mitt strå till stacken.
Visst kan man bli märkvärdig av småsaker.


Fick ett brev idag vilket jag inte fått på flera år, ett handskrivet.
Jag blev så rörd och fick mig samtidigt ett gott skratt då jag vet att "apan" är min man.
När min man kör förbi vår grannar så lossaspetar han sig i näsan, så nu har han fått hela familjen att göra likadant när vi kör förbi, vi har så roligt åt det varje gång.
Sötaste Emma 10 år, tack kära du. Inte visste jag att din idol var just jag en 47:årig "gammal tant"

4 kommentarer:

  1. Halloj! Mameluckerna på väg vilket är kalas, vore trist att sitta häktad för att ha visat rumpan. Ska bli roligt att få komma ut och se den "gamla tiden"!
    Pussa Tindra
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte försändelsen går sönder för då får väl brevbäraren sig ett gott skratt! Dom ser mycket söta ut!
    För övrigt är du en "ung tant".

    SvaraRadera
  3. HEJ MIN IDOL ÄR MIN GRANNE SOM ÄR UNG SOM HETTER MIMMI HON ÄR EJ GAMMAL

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...