söndag 1 augusti 2010

SKOGSHUGGNING

Ja sa alltid när jag var liten att jag vill träffa en skogshuggare och så kommer den goda fen och vispar runt med sitt trollspö och vipps så var han där i skogen, till saken hör ju, att det var ingen som berättade att veden skall transporteras hem in i släpet och ut ur släpet förbaskade vedbitar.

Men de värmer ju så gott att till vintern sitta framför brasan, jag får ta det goda med det onda och gå i säng en tidig lördagskväll.

Ledbruten i hela kroppen och ryggen efter två dagar i skogen och bara ett träd pust. Hur skall det gå, där är några bokar kvar att fälla för att klara den stränga vinter som må hända kan komma som den gångna.


Nöden hade ingen lag så vi tog till grannens roliga ungar Jenny och Emma och fick lite hjälp.
Dock var den stora bokstammen en rolig plats att rocka loss på.
Maken lärde dem dessutom ett nytt ord för toalett idag pistolen = piss-stolen ja vad han kan vränga ord.



Så väl hemma var det bara att börja stapla och stapla och stapla och än är det långt till slutet på tunnelen.


Från det ena till det andra så har jag inte sett mina hästar på 14 dagar.  De kan fått ha lite sommarlov från oss människor för att sedan börja på ny kula, tror jag är nyttigt framförallt för lilla Tindra.

Nåväl har ni sett gubben som kör sopor i Malmö skulle vara trevligt att få använda sin häst på det viset.
Här kommer ett litet inslag
och varför då inte passa på att jobba på vintern

Får väl se om jag kan börja morgonen i still med detta för att huvudtaget komma ur sängen


Natti natti


1 kommentar:

Skriv gärna en rad...