söndag 31 oktober 2010

TINDRA PÅ VINTERFÖRVARING - NYA DELMÅL

Då var Tindra hemma igen för vinterförvaring som M så roligt uttryckte det.
Nästa delmål blir skaklar sk. inkörningsskaklar som är fast ihopsatta baktill, lite längre och bredare än de vanliga. Då repdraglinorna och släpan var ok känner jag att med fasta skaklar skall vi träna att det tar emot om man svänger eller vänder helt om och vibrationerna som blir i selen från skaklarna.
Skall befästa stillastående bättre och öka tiden allteftersom.


Har även ätit upp sig för att klara den kalla & blåsiga vintern i Skåne
 då det endast finns ett utestall att tillgå.



Får ju inte glömma att skriva upp att hon även fått sin andra Butiloism vaccination den 27/10 som en liten ängel sponsat mig med.
Den tredje och sista i omgången grundvaccination, om en månad.

Lastningen hade jag gått och funderat på, vad skall jag göra om hon inte vill gå upp i transporten då hon varit lite tveksam de sista lastningarna och mycket riktigt så stannade hon längst upp på lemmen. M sa att NU TRÄNAR vi lastning. Med M gick hon in i släpet och vi disskuterade om hon inte skulle lastas ur igen, hm tänkte jag för mig själv och kom med den korkade idéen att vi gör det när hon kommer hem. Ingen lysande idee då mina gammelhästar är hemma och gnäggar på Tindra när hon kommer, att då lasta ur och sedan in igen. M rätt "som vanligt" om tålmodighet... Så det var bara att lasta ur och fram med mig vid grimmskaftet och inga problem hon gick rakt in. HURRA VAD JAG VART GLAD.

Nu har hon gått hemma två dagar och det är dax att ta i med mjukvantarna snart.

Och igår blev alla plintarna i våg och på rätt ställe så när som på millimetern, OCH JAG ÄR SÅ GLAD FÖR DET,  är det någon som har provet att gräva plinthål så förstår ni vad jag menar. Jag vet att det finns jorborr men inte hos mig när det som mest behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...