tisdag 5 oktober 2010

GAMMELHÄSTARNA HEMMA EFTER SOMMARSEMESTER

Denna oktobermorgon fick jag ett sms av Marianne som undrade om jag ville hjälpa henne att tvätta Tures snitt efter en lyckad kastrering. Sagt och gjort hämtade Marianne mig när jag höll på att fixa elstängslet för hemkommande "gammeltanterna idag. Turetvätten gick över förväntan och han var "med på noterna", vilken fin kille och Mariannes hantering av Ture innan higstbetet har burit frukt. Tålamod är grundregeln och det är något Marianne har.
Ny studie om tidig hantering av föl
Hantering av föl
Sedan fick han sin dagliga promenad eller rättare sagt en av två.

Framåt eftermiddagen följde Marianne med mig hem för att hjälpa till med det sista av stängslingen.

Sedan hem till henne igen för att förbereda för hemtransport av Solan & Memeliz. Grannflickan Emma med kompisen Jakob kom och hjälpte till.

Tindra och Loka åkte in i stallet för att inte Tindra skulle stå kvar själv ute då Loka äter sin supé inne. Marianne bistod med hästsläp tackar och bugar:))


Väl hemma med "gammelhästarna" gjorde de sig snabbt hemmastada i det gröna frodiga höstgräset, men tittar ofta bort i horisonten och gnäggar efter Tindra, intressant att studera när man delar på flocken.

1 kommentar:

Skriv gärna en rad...