tisdag 4 januari 2011

NYA FODERMEDEL KRÄVER NY FODERSTAT (ny bal till mina)

Mycket intressant inlägg som jag gärna läser mer än en gång:

Dagens hösilage är ofta tidigt skördat och har ett högt näringsvärde, ibland så högt att du inte behöver komplettera med kraftfoder ens för en högpresterande tävlingshäst. Det räcker att komplettera med selen och mineraler. Flertalet hästar behöver inget kraftfoder eller bara lite. Hästen får då en naturlig foderstat som till största delen består av grovfoder, och då mår hästen bra.

Vissa hästraser löper större risk, t ex ponnyraserna, kallbloden och spanska PRE-hästar. De sätter också kroppsfettet på ett särskilt sätt, de får stor nacke och limpor längs ryggen.

http://www.hastfolk.se/index.php?option=com_content&task=view&id=258&Itemid=47

-Jag känner mig väldigt kluven hur mycket jag än försöker fördjupa mig i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...