söndag 20 mars 2011

LÖSHOPPNING

Idag började vi hos Marianne och hennes häst Ture, jag blev lite försenad och M hade redan börjat.
Hon hade "klätt" på honom lokselen och när jag kom med bilen så blev träningen att köra förbi och bakom då de bor på en enskild väg där det inte kommer så många bilar. Sedan var det in i paddocken och träna linor med svängelen som vi satte i ett grimskaft. Som vanligt gick allt lungt till och Ture fick känna på lite motstånd i form av att jag drog i linorna så han fick "dra".

Sedan fortsatte vi hem till mig och tog Tindra på en promenad iförd endast träns. Promenaden slutade hos Ulrica som också har "lyxen" att ha en egen paddock. Där blev det helt oplanerat löshoppning och Tindra fattade inte "galoppen" men efter tre försök gjorde hon sitt bästa. Där slutade vi för att sedemera ta in vackra åringen Indra, ett svart vackert stoföl med fyra vita ben och en vacker bläs.

Tindra och Indra har träffats innan och snusat på varanndra i samma paddock. Idag var det första gången Indra skulle få bekanta sig med hinder och på något sätt måste hon ha det i blodet för hon gick in i hindergången och hoppade glatt över som hon inte gjort annat med lite hjälp från Tindra som pressade fram henne bakifrån. Det var inte frågan om någon löshoppning utan bara att få bekanta sig med bommarna som låg på marken.

Jag tror jag vet en tjej som är lite nöjd över dagen "övning" med sin fölis och jag tror att Marianne också är nöjd med sin Turemus.

Själv tycker jag att Tindra var lite irriterad idag men ändå villig att bjuda på sig själv, trort allt ledde jag henne i sidostycket på tränset då jag skulle haft en grimma med mig.

Men visst är jag nöjd med dagen och hoppas att min Tindratunna snart skall återgå i denna form...

1 kommentar:

  1. LÖShoppning?
    Ser mer HOPPlöst ut? Ser inget HOPP i den bilden inte :-)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...