fredag 20 maj 2011

ANDRA UPPERSITTARDAGEN

Sommaren är på gång, och vi njuter av värmen och ljuset. Gröna fält och den gula rapsen omger byarna i ett enormt lapptäcke och i trädgårdarna blommar fruktträden och rabatterna. Finns det något ställe man hellre skulle vilja vara så här års än i Skåne?

Idag blev det en liten uppsittning till på Tindra, det bara flyter på alldeles för bra. Ett högervarv i paddocken och sedan ett vänstervarv. Tack för det Tindra. & Ulrica.



Det förvånar mig att hon inte bryr sig om gjorden när jag spänner den, för däckelgjorden och bukgjorden spänns ju långt ifrån så hårt som sadelgjorden, men ok tycker hon och jag blir lycklig.

Ikväll gjorde vi som vanligt, backade bak i mitt L som jag gjort av slanor först i ena varvet sedan i andra, efter det går vi bort till timmerkälken och idag för första gången gick vi in i skaklarna i stället för att backa och där får hon stå medan jag slänger grimskaftet över naken på henne så tar jag upp den ena skakeln och tappar den och så samma övning på andra sidan, belöningen blir att hon får följa med in i trädgården och sitta vid brasan vilket hon verkar njuta av och är inte alls rädd för elden *ler*

På väg hem från jobbet kom en Friserhäst gående en av mina favoritraser och jag stannade bilen och ut for jag och presenterade mig och frågade om det gick bra att fotografera hästen, ja sa hon på danska. Men skynd er for vi er på vaj till en betäckning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...