söndag 26 juni 2011

HÄST FÖR HELA SLANTEN

En lång hästdag började hos Marianne kl. 10.00 med att åka vagn efter Fia-Lotta som alltid sköter sig så fint en riktig "Solomitahäst" som jag brukar säga en att lita på i alla väder.

Sedan blev det dax för Ture och Loka, blev en härlig runda på byn ca en timma där jag red och Marianne tömkörde Ture. Allt gick lungt och fint och jag såg en glad Marianne efter dagen tur(e).

Det blev dax för Tindra, idag blev det konditionsträning med trav på banan 1800 meter och hon var rakriktad och följsam i fin arbetstrav. Kändes så fin i munnen mot för igår.

Turen avslutades med skritt och omväxlande trav mot Vollsjö. Tindra och jag alldeles ensamma i solskenet, det kallar jag lyx att få vara ute i naturen med sin häst som bara är tre år och sssåååå duktig.

När vi kom till Ullis så fick Wille, Linea och Ullis mamma hoppa upp i vagnen och det tyck de om.

Vi har även släppt ihop Ullis och mina hästar idag.



Bild på Tindra den 4 juni 2011.

Tindra som föl brevid mamma Docka.

Jag njuter i fulla drag av min lilla häst som är så positiv och framåt.

Fast hon är tjock som en tunna ...*Ler*
Någon som har ett bra förslag på snabbantning?????

1 kommentar:

  1. Ja det blev häst för hela pengen denna helg oxå. Nu vill jag ha en uppdatering!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...