söndag 4 september 2011

LÖSHOPPNING STOD PÅ SCHEMAT.

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist, bokstavligt talat så tycker jag det har varit en mycket regning sommar men så nu i helgen vågade värman och solen kika fram.

Kämpat med veden hela helgen,
klippt gräsmattan,
Tömt loppisen osv osv

Och så i morse löshoppade vi Tindra, Bly och Maeggy det var verkligen roligt. Ullis stegade upp banan förklarade och visade.

Första varvet gick jag med Tindra för att visa sedan sa hon wiiiiiii varje gång jag släppte henne på löshoppningsbanan hon skötte sig jättefint. Tindra till och med stannade där banan var slut men hästar är väl som vi männinskor varför göra mer om ingen kräver något, klok häst.

Alla hästarna skötte sig jättefint.

Ullis talade om benskydd:

ELLER

 En självklarhet så jag får väl skaffa mig ett par benskydd själv


Verkar finnas en uppsjö


Sedan var det hem då jag hade annons på blocket, skönt att bli av med en massa prylar.

Så mellan nästa pass med "gammel hästarna" han jag klippa gräsmattan och räfsa upp alla äpplen.

SKULLE JAG INTE VARA LEDIG PÅ HELGEN...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...