lördag 15 oktober 2011

BLANDADE KÄNSLOR IDAG

I morse gick jag ut till hästarna och skulle ge dem hö och göra iordning Tinda för dagens övningar, för att åka till LRKK och träna. När jag kommer ut till hästarna ser jag att Memeliz har två stora bulor ovanför ögonen som är vätskefyllda, såg jättehemskt ut, in och ringde vet.
Försökte fokusera på Tindra då mina tankar var med Memeliz.

Nåväl lastade Tindra för att möta upp hos Marianne där Ture skulle lastas, gick som handen i handsken.

Här kommer lite bilder från dagens övningar.









Fick mycket input idag dels med att lösgöra henne, tips på att byta bett från rak stång till två eller tredelat bett, inbackning i vagn, sidvärtes förflyttning "tror" jag det heter och mycket mycket annat. Ett härligt uppvaknande.

Väl hemma börja vi att raka av Mameliz hennes redan satta vinterpäls så det var bara att ring Marianne som var supersnäll och lånade ut sin klippmaskin.

Tack snälla Stina, Bosse, Per som var behjäpliga på träningen. DET ÄR SÅÅÅÅ KUL:::::::::

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...