tisdag 11 oktober 2011

LÖSHOPPNING I LÖVESTAD

Idag har jag med spänning väntat ut dagen för att ta Tindra till ridhuset i Lövstad där Jannicke är tränare. Vilken duktig tjej.

Först var jag och hämtade hö, väl hemma så lastade jag ut balarna gjorde ren transporten då den var full med träkubbar, borstade Tindra, glömde svettäcket och benskydden in och hämtade dem.

Efter ett bångstyrigt försök att lasta Tindra så lastade jag Memeliz och sedan gick hon in som hon inte gjort annat. Lastade ur Memeliz och sedan iväg. Väl på plats tog hon det som vanligt med ro att komma på nytt ställe, bra träning.



Ture 2 1/2 var oxså med idag gulliga Turemus.

In i transporten när vi ska hem är inga problem så det får väl bli lite lastträning hemmavid då det är svårt att gå in när vi skall iväg antagligen just för att hon kan...

Nu väntar jag på recept från Anna på "Annas äppelsnittar" som är mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...