måndag 24 oktober 2011

SADELKAMMARE


Igår gjorde jag i ordning "sadelkammaren" och smorde upp det mesta. Högtryckstvättade även min hästtsransport och målade fälgarna.

Tänkte på hur mycket jag saknade mina "barnbarn" Malva & August.




Memeliz som är dålig och inte vet jag vad det är, då jag haft två veterinärer hos mig.
vad gör man inte för sina älskade vänner.
Men så kom Per och sa att jag prova kan ge voralberger Voralberger hostpulver är små väldoftande pellets för hästar med hosta, både virusorsakad och allergisk hosta. Det är ett registrerat naturmedel som används vid luftvägsproblem, dammallergi och slem i halsen. Medlet lär aktivera ämnesomsättning och matsmältning och påverka blodbildningen. Tarmen och njurarna aktiveras också och därigenom kan slaggprodukter som belastar immunsystemet snabbare föras ut ur kroppen.
När du ger Voralberger hostpulver kan hästen bli lite hänging till att börja med, på grund av att näsflödet och slembildningen ökar. Det beror på att kroppen har satt igång en utrensningsprocess och brukar vara snabbt övergående. De 3 första dagarna kan du slå lite ljummet vatten över hostpulvret. Mät upp 15 g hostpulver i en skål eller bringare. Häll över varmt vatten och låt dra i ca 5 minuter. Servera tillsammans med fodret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...