lördag 12 november 2011

UNDERBAR LÖRDAG MED BLANDADE KÄNSLOR

Vaknade tidigt, blev bjuden på mannagrynsgröt vilket barndomsminne. Daggen kommer ur morgonrodnans famn och dagen såg ut att bli fin.
Dammsugning stod på schemat och lägga vittvätten i klorin eller ja snarare ett infall.

Marianne ringde vid elva och frågade om vi skulle rida som vi preliminärt bestämt dagen innan. "Sadlade" på den nya gjorden och på med stigläder och stigbyglar och träns naturligtvis.

Promenerade upp till jobb/ridbanan och väl där tog vi in Loka som har blivit/är så snygg, ut i paddocken, hoppade upp på Tindra som var lugn och fin, red kanske ca 10 minuter då Marianne frågade om jag ville prova Loka. Känndes bra men lite vilse från min sida då jag inte är någon hejare på ridning.

Mätte Tindra runt magen och ja "lite" tunnastorlek har hon allt, men naturligtvis talar man inte om en kvinnas mått.

Red hem och allt känndes jättebra med Marianne gåendes vid sidan.


Mobiltelefonfotograf Marianne Kilåker


Väl hemma tog vi en fika och sedan ringde vetrinären för att ta cuchingprov på min lilla gumma Memeliz blodprov - kortisolinjekton.
Imorgon innan 11.00 kommer vet igen för att ta nytt prov.

Provet kostar ca 990 kr på labb och i veckan hoppas jag få ett besked...

http://cushing.minsite.net/

1 kommentar:

  1. Hej! Ni verkar ha haft en trevlig och mysig lördag. Ser mysigt ut och nya ridbyxor har du skaffat oxå :) Gjorden ser ut att funka bra.
    Hon är så lik sin mor på kortena.
    Trevlig Helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...