onsdag 21 december 2011

LITEN RIDLEKTION

Var tog tiden vägen?
Körde hem och hämtade Tindra vid halv två, försökte få bort den värsta leran innan vojloken och barabackagjorden åkte på. Kommer själv upp på henne nu om jag stiger upp på bänken *ler*.

Idag fick vi öva kombinationer tror jag det kallas visa informationbra för ökad koordination och öka Tindras uppmärksamhet och för mig att känna vad som händer
Bommarna låg två st. och sedan ett par meter fram till nästa tre och sista ett "litet" hinder.

Sedan skulle vi räkna stegen inne på den bomfria ytan och de första försöket blev 7 st steg med frambenet som måttstock. Vända vart annat var på medellinjen och vid den mer ökade traven över bommarna blev det till slut fem steg.

Vingel hit och vingel dit nåja skam den som ger sig. Rytm och styrfart saknas.
För mig att tänka på:
Inte luta mig så att jag hamnar på sne.
Titta rakt fram.
Armbågarna skall inte vara bakom ryggen.

Idag skulle hon inte gå fram igen










och fick en pisk att slå henne med nä skämt och sido.
Takten i traven ökades avsevärt med en pisk i handen och här skulle jag låta henne gå fram men tog i stället tag och försökte ge en halvhalt, fy mig. När hon väl tänkte framåt så var ju det bra.

Jo det var det här med tiden plötsligt var klockan halv fyra.

Skrittade hem och hoppade av halvägs för att spänna upp gjorden och öppna nosgrimman.
En härlig dag och sista dagen som är den längsta med mörker sedan vänder det ÄNTLIGEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...