torsdag 12 april 2012

IDAG

Idag blev det en travrunda på 2,2 km, Tindra känns fin i handen som man säger, följsam utan att nästan ha något i tömmarna. Sedan skrittade vi en halvtimma tränade även backning med vagnen och det gör vi i en backe.

Full träning nu inför KBI i sommar. http://www.nordsvensken.org/korbarhetsintyg.php

Talade med hingsthållaren om betäckning av Tindra skall åka och hälsa på när Anna kommer ner. Hovslagare bokad den 2 maj.

11 maj är det bröllopskörning igen. 

Glöm inte att kika in på "Lycklig häst"  en superbra sida att förkovra sig i och fördjupa sina kunskaper..

http://lycklighast.wordpress.com/

Hittade bild på Lilleman när han skulle överlämnas till Emma. Han fick han en fin röd rosett runt magen.
Hittade bild på Kizen som 2-åring.



Var och kikade på Sickel, men han kändes alldeles för stor 161 cm till min lilla Tindra 149 cm.

Tindra för fyrhjuling för andra gången i sitt liv, gick superbra, nöjd Mimmis även om inte draglinjen är perfekt.


Utstyrslen jag sydde till Kreativa Klasaröd för att köra runt i byn med "turister" provade även hennes bröstsele men återgår till lokselen som jag tycker känns mycket bättre. Duktiga flicka som gör allt jag vill. Är så nöjd med denna lilla hästflicka att jag inte kan förstå så braa det blivigt.

Duktiga flicka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...