söndag 15 april 2012

VÅRMARKNAD I LOVETOWN

Idag är det marknad i Lovetown (Lövestad) och funderade på att köra häst & vagn dit med Tindra. Alltid bra att träna där det är mycket liv och rörelse för här på landet händer ju inte samma saker som i stora staden naturligtvis.


Vädret är någorlunda stabilt i alla fall, men funderar på körningen med tanke på att jag har så ont i mitt finger om något skulle hända.


Jag får fundera en stund till...

Det blev ingen tur till Lövestad men väl en härlig runda.

Det blev en jätteskön tur med fyrhjulingen/bolstervagnan på 1 1/2 timme, det gick bra som vanligt.

Det bästa som hände tro det eller ej, var att jag fick en traktorvagn av en kille som ville bli av med den från tomten idag. Förvisso var två hjul dåliga men hydraliken fungerade fint på den gamla tippvagnen. Han gjorde mig glad och jag gjorde han en tjänst. *ler* Vagnen hämtades med traktor och står nu här hemma.

Har en förmåga att samla på mig vagnar.

På kvällen blev det en entimmas promenad med Tindra, Solomita och Lilleman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...