onsdag 23 januari 2013

SKOGEN & HÄSTARNA ETT UNDERBART LIV

Igår blev det vila för hästarna, men väl i hästens tecken så blev det ett par stigbyglar från Mountain Horse.

Mina gamla stigbyglar var för små då ridningen oftast är på ett par timmar ute i skogen så gäller endast mina Graningekängor om jag inte skall förfrysa mina fötter, kängorna är "lite" bredare i foten än mina sommarridstövlar såklart.


Investering har även gjorts på Tindra hon har fått ett par Easyboot av modell Bear. Jag kan inte begripa att jag inte investerat i detta innan, helt super lätta att sätta på och ta av.

Och ett par helt tokigt snygga grå ridbyxor till mig på rea hos Bengts hästsport.  Nä nu är det dax att köra till Vombsjön.

Nu är det dax att skaffa förbygel till Bertus då sadeln åker bak. Bertus har minskat i omfång ca en decimeter trots fri tillgång på grovfoder.

Dax att ta ut riktningen mot bilen med kompassen inte alltid så lätt. I förrgår fick jag se mitt första vildsvin till häst och red igenom deras kvarter och det var inte trevlig, snabbt därifrån suck.
 
 

Idag fick Solomita 28 år följa med till Vomb, blev en härlig galopp i skogen sedan skritt i tre timmar.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...