tisdag 9 juni 2015

TINDRA 23611 BETÄCKT MED BONZO 2011.

Tindra med sitt föl Milda makter. Foto Inger Nilsson

Ja det var många tankar som for genom mitt huvud, skall jag eller skall jag inte?

Valet att betäcka igen var svårt dels har jag blivit lite äldre och mer sensitive,
tänker på det som kan hända vid fölning.... vill ju inte mista mitt fina sto Tindra.
Men det föds ju så få föl säger de och att rasen är utrotningshotad.
Milda makter 2 år  kommer nu troligvis att få ett helsyskon.
Milda blev en bra pålle med bra psyke och ok på premieringen i Önnestad där hon fick 40 poäng som ettåring.


Anna Kind min bästa, som alltid visar hästen på bästa sätt.




Jag vet att syskon blir olika naturligtvis, men blir detta föl sämre så kan det bara bli bra.



Bonzo 2011


Visst blev jag glad att detta foto kom på förmiddagen den 8/6.
Lämnade henne till familjen Ström den 17/5 2015 och hon blev betäckt den 19/5.

Ultraljud den 8/6 och konstaterat dräktig.
Härligt med fertila individer.

Ni kan ju bara gissa vad hon skall heta om det blir ett sto?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...