tisdag 26 maj 2015

TINDRA PÅ BETÄCKNING HOS BONZO 2011

Ja efter mycket om och men kom vi iväg med Tindra till hingsten Bonzo 2011, 
så då hoppas jag på ett helsyskon till Milda makter nästa år.

Känndes lite skrämande även fast det gick bra med Milda....

Vill ju inte att det skall hända henne något...

Den här killen har alltid tilltalat mig sedan jag så honom på Grevagården första gången.
Nä det var ju inte sant jag såg han som tvååring första gången hos familjen Ström som äger honom.
Han heter Bonzo 2011 och finns i Skåne.

Det var något med hans energi när han visades på Grevagården.
Jag råkade vara det året och det enda som tilltalade mig väldigt.

Jag gillar ju svarta hästar då mitt sto Tindra 23611 är svart.


En bra häst har ju ingen färg.


Tänka om jag kan inte välja en svart för att få en svart ( kanske inte ens är möjligt) då jag är dålig på vad det kan bli färgmässigt så jag tänkte om.
Siktade på bra benställning i stället som Bonzo har och Bonzos temperament.
De resulterade i att Milda makter som ett- åring fick bra på visningen i Önnestad.
Fick en 9 på typen samt 40 p som ettåring med
9 8 7 8 8 40 Klass I 1
Det viktigaste är ju förstås inte poängen men för att vidare föra rasen framåt så måste hon ju även fixa frivilligt körprov och KBI:t
Så jag tänkte varför byta en vinnande häst?
Syskon blir nu naturligtvis olika, det kan bli bättre och sämre, men nej jag tror på denna hingst fullt ut som även blev tagen till värdig kandidat till titeln årets kallblod 2013
Vi får se,
Hur tänker ni när vi väljer hingst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...