tisdag 5 juli 2016

MILDE TINZO BLEV HINGST-UNGENS NAMN ETER TINDRA 236011 OCH BONZO 2011 SAMT MILDA SÅLD TILL KATRINEHOLM.



Född  2016-04-28 en regnig morgon antagligen inna 04:00.

Han är en blyg liten kille även vid dags datum 2016-07-03 blev släppt på "hingstbete" med tre andra killar och ett sto i samma ålder, har inte varit och hälsat på men måste nog snart då det är premiering i Önnestad den 17/7 för att träna. Hmmm. Sent skall syndaren vakna.

Milda makter har blivit såld till Annika Fransson i Katrineholm så hon skall bli sörmlänning.

Känner mig jättetrygg med det beslutet, trots två förfrågningar från Finland och Tyskland.

Ville så gärna att hon skall stanna i Sverige och vi fann en jättefin köpare som sagt Annika Fransson som värnar om djurens väl och ve.

Vemodigt för mig men vet att hon kommer få det superbra även om jag fäller en och annan tår.

Annikas fina kommentar var:
Jag är så glad och förväntansfull. Jag säger bara ödet !!! En annons på ett underbart vackert nordsvenskt treårigt sto ledde oss till Skåne , och snart är Milda makter min ❤️ jag fastnade direkt för denna underbara flicka. Samtidigt som jag fick glädjen att träffa Tina Fridström och hennes hästar. Jag vill bara säga Marie-louise von Platen TACK för ditt förtroende att jag får köpa din vackras pärla 🍀 och det känns så stort att få ta över en häst som är så fint hanterad och jobbad med. Ni har verkligen gjort ett fantastiskt jobb. Jag trodde inte det fanns sådana hästar som hon.

Milda som liten:







Känns som ett bra kvitto på att vi uppfostrat henne väl. :)

🌹






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...