torsdag 26 maj 2011

INRIDNINGEN I TRAV FÖR FÖRSTA GÅNGEN

Idag blev det trav med Tindra och Ulrica för första gången, i just love my horse och Ulrica som är lätt på handen som en ängel som flyger. Hon rider inte fortare än änglarna kan flyga.
Hon bara gör så rätt hela tiden och då blir jag nästan förfärad att att inget händer. Nåväl det är så härligt att kunna träna hästen på sin middag, få förunnat. Somliga får ju knappt ta med voven till jobbet.

 
Blev en tur till Marianne idag och vi tog en promenix med hennes tvååriga valack Ture och gammeldamen Jerka som trygghet. Kunde inte heller gått bättre. Visst är det konstigt när det flyter på för bra...fast det kanske innebär att träningen ÄR bra.

Ikväll tog jag Tindra UTAN GRIMMA & GRIMMSKAFT och helt otroligt gick det att backa in henne i sitt L och sedan följa med till timmerkälken för att backa in utan något som helst hjälpmedel (utan grimma & grimskaft) i timmerkälken. Nu bara njuter jag resten av kvällen och är så nöjd.
Skall njuta av ett glas vin och sedan sova.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Vilket bra jobb du har, vill oxå ha ett där hästen kan följa med. Ledarskapet hat vuxit förstår jag och Tindra är en duktig, lyhörd och lättlärd pålla. Grattis! Här längtar jag efter fler timmar på dygnet nu....hinner inte med men snart klar. Lördag bröllop, söndag mamma. Har köpt en liten present till henne oxå (kors i taket). Nu ska jag överleva en dag full av klockslag, imorg har jag morgon fodring, blommor ska plockas och jag ska piffa både häst, vagn och mig. Ha det bra, ringer imorgon kväll.
    Kram från Anna

    SvaraRadera
  2. Då väntar vi på bilder från din blogg.
    http://www.nordisdocka.se/
    Hoppas det gick bra idag.
    Kram kram Mimmis

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...