söndag 5 juni 2011

HUR FÅR JAG EN BRA HELG?...

...Jo genom att be Anna komma ner från Linköping och sedan ringa Marianne. Anna är min uppfödare av Tindra och hon kom ner i fredags för att kolla av läget inför premieringen i Juli. Det blev träning hos Marianne på hennes hästar Ture & Loka som också tränas inför premieringen.

På lördagen så tränade vi Tindra för timmekälken och gjorde åttor med halt och jag lärde mig jättemycket. Hur jag skulle hantera tömmarna och säkerheten, på kvällen körde vi en runda på travbanan kl 21.30 och det var jättemysigt i olika tempoväxlingar så pass att mörkret innföll tidigare än vi hade räknat med.

Nu idag så tog vi Solan som Marianne körde, Memeliz som Anna red och Tindra på släp bakom vagnen, vi körde till Marianne på sommarbete med hästarna.

Här kommer lite bilder...Tack snälla Anna för att du kom det är ALLTID lika trevligt att umgås och prata lite häst.

Blev förundrad att en treåring tar täten hela tiden och försöker medla till ledarstoet Jerka som fanns på plats/bor på gården.

Men allt alvlöpte bra som valigt med våra nordisar.

INNAN AVFÄRD

TURBOLENS I HAGEN

DEN ENA KLANEN MOT DEN ANDRA...




TINDRA



LOKA & TURE

2 kommentarer:

  1. Härlig helg och roligt med hästihopsläpp! Dom är hur lugna som helst, mina låg och sov när jag kollade i morse.
    Jag skulle gääärna vilja ha bilden på huvudena på mina två kallblodsaraber, kanske kan du lägga den på Fb så kan jag ladda ner därifrån??
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Det skall jag göra. Tack själv alltid roligt med betessläpp.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...